Your browser version is outdated. We recommend that you update your browser to the latest version.
en hotstone massage is een massage van het lichaam met stenen van ongeveer 45 graden Celcius. Vandaar de naam hotstone. De hitte en de 'druk' van de stenen dringen diep door in de spieren.

Voor de massage worden alleen afgeronde basaltstenen gebruikt. Basalt is een hard en ijzerhoudend, vulkanisch gesteente met een hoge dichtheid. Hierdoor kunnen de stenen goed warmte vasthouden.

Warmte en ontspanning

De stenen worden ondergedompeld in een warmwaterbad en eerst op de aandachtsgebieden van het lichaam neergelegd - meestal je rug. Dit geeft een aangename warmte en ontspanning.

Na een legging van de hotstones op het lichaam word je verder los gemasseerd met de warme stenen en warme olie. Hotstone massage zorgt voor een diepe relaxatie en ontgiftiging.

De massage bestaat vooral uit lange rustige en cirkelvormige strijkingen.

Een hotstone massage draagt bij aan het zelfherstel van het lichaam, voert afvalstoffen af, stimuleert de organen en brengt het lichaam meer in balans.

Contra-indicaties

Iedere massage heeft een doel, maar ook een aantal belangrijke contra-indicaties (wanneer mag men niet gemasseerd worden of op aangepaste wijze).

• griep/koorts
  • ziekten waarbij er sprake is van verhoogde stofwisseling
  • (besmettelijke) huidziekten
  • bij ernstige vormen van vaatziekten